Audyt RODO, e-commerce lub praw autorskich.
Sprawdź legalność swoich działań.
Uniknij przykrych niespodzianek.

Audyt ma na celu nie tylko sprawdzenie legalności Twoich działań.
To także test, czy Twoja firma właściwie zabezpiecza swoje interesy.

Co oferuję?

Pracowałam w agencji marketingowej dlatego doskonale znam jej słabe punkty. Audyt praw autorskich to oferta skierowana głównie dla firm, których fundamentem działalności jest twórczości ich pracowników lub podwykonawców. Podczas audytu sprawdzam:

  • istniejące umowy z pracownikami i podwykonawcami, czy przedsiębiorca faktycznie jest właścicielem tworzonych dla niego projektów,
  • umowy z klientami, czy prawa autorskie lub licencja jest przekazana zgodnie z intencją,
  • źródła, które są wykorzystywana dla twórczości agencyjnej pod kątem wykorzystywanie ich zgodnie z licencją.

Audyt RODO skierowany jest osób, które wdrożyły kompleksowe RODO w swojej działalności, ale od dłuższego czasu nie uaktualniały dokumentacji. Firmy rozwijają się, zmieniają siedziby, zatrudniają nowe osoby, zmieniają środki ochrony – to wszystko musi znaleźć uaktualnienie w dokumentacji RODO. Audyt ma celu:

  • sprawdzenie, czy wewnętrzna dokumentacja firmy odzwierciedla rzeczywistość – audyt aktualnej dokumentacji poprzedzony jest wywiadem,
  • sprawdzenie działalności firmy online – polityka prywatności i cookies, klazule RODO na stronie oraz newsletter.

Audyt e-commerce skierowany jest zarówno dla małych sklepów jak i platform czy marketplace. Częste zmiany prawa sprawiają, że sprzedawcy nie zawsze nadążają za aktualizacjami regulaminów. W zależności od rozmiaru działalności online i jej profilu, podczas audytu sprawdzane są:

  • regulamin i ścieżka zakupowa klienta,
  • testowy zakup i potwierdzenia zawierające obowiązki informacyjne wysyłane do klienta,
  • klauzule informacyjne RODO na stronie, koncie klienta etc.
  • poprawność zapisu na newsletter,
  • opisy produktów pod kątem wymagań ze specjalistycznych ustaw,
  • interfejs sklepu pod kątem wymagań ze specjalistycznych ustaw.

Dopiero audyt uświadomił mi, że korzystając z czyjegoś wzoru umowy współpracy mogłem doprowadzić do katastrofy finansowej firmy oraz moich klientów. Myślałem, że twórczość tworzona przez grafiku na zleceniu jest moja, podczas gdy w rzeczywistości ja ją tylko licencjonowałem!

Audyt otwiera oczy, że dokumentacja RODO nie jest robiona raz na zawsze, ale że bez jej uaktualniania ma się wiele dziur w ochronie danych.

Kopiowanie regulaminu od konkurencji to kiepski pomysł. Dopiero audyt pokazał mi, że regulamin to nic innego jak umowa i musi być dopasowany do firmy, w przeciwnym razie roszczeniowy klient jest na wygranej pozycji.

AUDYT W PRAKTYCE

Jak to działa?

1
ZAPYTANIE

Skontaktuj się ze mną i opowiedz mi o swoim biznesie. Prześlij link do swojego sklepu/strony internetowej. Dodatkowo, jeśli to ma być audyt RODO – jakie dane przetwarzasz oraz ilu masz pracowników, podwykonawców. Jeśli audyt praw autorskich, napisz jakie utwory są tworzone, czy masz umowy o pracę czy inne formy zatrudnienia.

2
OFERTA

Na podstawie Twojego maila i ewentualnie przejrzenia dodatkowych dokumentów wyceniam usługę i przesyłam ofertę. Nie ma jednego cennika na audyt, bo każdy przedsiębiorca ma inną działalność. Cena obejmuje sam audyt, dodatkowe usługi po w związku z efektem audytu wyceniane są oddzielnie.

3
WSPÓŁPRACA

Po zaakceptowaniu oferty przechodzimy do współpracy. Czas realizacji określony jest w ofercie. Po audycie zapraszam na konsultację celem omówienia ewentualnych dalszych kroków do podjęcia.

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się!